Пред да започнеме да објаснуваме како да ја намалиме или примениме Капха доша, можеби би сакале да прочитате нешто повеќе околу ова, доколку не сте го сториле тоа порано.

Фактори кои влијаат на Капха

Капха – Балансирање

Капха – дизбалансирање

Силни физички вежби

Бидете каучен патлиџан и јадете многу чоколади, колачиња и блага храна

Барајте разлиќни искуства за да ве стимулираат

Спијте колку што е можно повеќе, применувајте дневни дремки, исто така дремнете по вашите оброци

Конзумирајте оброци кои се лесни и суви со што повеќе горчлив, лут и остар вкус. Намалете ја благата храна.

Конзумирајте оброци во големи количини и храна која е тешка за варење (месо и сосови), масна, пржена, слатка и солена храна, особено применете замрзнат десерт.

Намалете го конзумирањето на вода на не помалку од четири шолји на ден (освен кога сте изложени на некоја потешка физичка активност).

Пијте многу вода и храна која содржи вода како лубеница, диња, краставица, тиквички.

Останете топли и суви, имајте многу физичка вежба на отворено и на сонце.

Бидете изложени на студено, влажно и снежно време.

Дозволете вашата меморија да ја употребите за нови вештини, особено за лична или професионална корист.

Никогаш не менувајте ништо, правете ги работите отсекогаш што сте ги правиле.

Доколку е можно, живејте во топла, сува клима каде почесто ќе излегувате надвор.

Живејте во студена и влажна клима како што е Пацифично Северо Западната клима.

Применувајте длабока масажа на ткивата со ароматични масла, или пак масло од сенф или масло од пченка.

Пливајте во ладна вода.

Научете се да не ги земате работите „здраво за готово“ и не приврзувајте се премногу кон луѓе или предмети.

Бидете алчни, посакувајте работи, никогаш не ослобдувајте се од работите кои ги сакате.

  • Житарки: Бел ориз, јачмен, елда, кускус, суви крекери без сол, просо, мусли, овес, мали количини на жито.

  • Зеленчук: Повеќето лути и горчливи видови на зеленчук како на пример артичок, аспарагус, цвекло, зелено цвекло, моркови, карфиол, целер, цилантер, модар патлиџан, анасон, лук, зелен грав, бамија, кромид, компир, сите типови на зелено чили, праз, марула, печурки, синап, ротква, спанаќ, никулец, тиква, репка.

  • Зрнеста храна: Повеќето видови на грав, грашок. Повеќето продукти од соја се премногу влажни и масни за Капха за да се конзумираат често.

  • Зачини: Повеќето зачини се добри за Капха (лути или суви), како на пример чили, или сув ѓумбир.

  • Овошје: Повеќето овошје како на пример јаболката (кои се сушат), шумското овошје, црешите, боровинките, слипа (јапонско дрво), калинките, јагодите и сувото овошје се генерално добри за Капха. Most astringent fruits like apples (which are drying),

  • Млечни производи: Капхас има потреба од најмалку еден млечен оброк. Козјото млеко и топеното масло не се дозволени или пак се земаат во мали количини.

  • Месо: Риба од слатка вода, зајачко месо, срнечко месо, морски ракчиња, пилешко или месо од мисирка.

  • Ореви, бадеми, лешници: Повеќето видови од ова овошје се премногу масни за Капхас. Бадемите се добри само во мали количини.

  • Масла: Сите масла се избегнуваат во Капхас. Мали количества на масло од пченица, канола или маслиново масло е дозволено.

Print Friendly, PDF & Email